Stolthet och fördom gånger 3!

Idag har jag inte gjort mycket vettigt. Är sjuk och tvingad till karantän vilket innebär långa dagar i min lägenhet alldelens ensam. Eller, ja, mamma var faktiskt här en sväng ikväll och höll mig lite sällskap. Undrar hur det ska bli när jag opererats och ska va sjukskriven en hel vecka, jag kommer klättra på väggarna då. I o försig så finns det ingen risk att jag smittar då, så då får jag röra mig ute bland folk. Jippie! Förresten är datumet satt till 12 maj, börjar redan bli nervös!

För att fördriva tiden har jag sett på Stolthet och fördom. Först så jag den gamla BBC versionen, den som består av sex stycken avsnitt som är ca 50 min var. Sen tittade jag på den nya versionen som bara är ca 2 h lång. Och nu sitter jag och läser boken. Nu undrar ni säkert vilken version som är bäst och det ska jag försöka svara på. Boken kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte läst klart den. Men vad gäller filmerna är det så här:

Om du har mycket tid på dig så rekomenderar jag absolut BBC-versionen, den är helt underbar! Har du inte så lång tid på dig så kan du se den nya versionen (Mr Darcy är mycket snyggare i den nya versionen). En sak du inte ska göra är att först se den långa sen den korta. Då blir det kanske som det blev för mig; jag saknade allt det de klippt bort och tyckte att berättelsen inte alls blev lika bra i den korta som i den långa.

Nåväl, båda är väldigt bra, men det blir kanske lite för mycket med båda på samma dag. Nu ska jag återgå till boken.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: HannaH

Två saker:
1) Operation?? Detta har du nog glömt att berätta för lilla mig!! En aning sur!

2) Jag älskar dig för att du gillar töntiga tjejfilmer så mycket att du kan blogga om vilken version av samma film du gillar mest. Och dessutom sitta och läsa boken! I love you!

2008-04-14 @ 23:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0