Otrevliga typer

Har agerat färdtjänst åt min mamma idag eftersom hon inte kan köra bil pga av att hon opererat sin ena hand. Vi har varit nere i byn och handlat mat åt ett helt kompani. Vi tänkte ha lite "kalasmiddag" för min bror och hans flickvän ikväll då de båda precis fyllt år.
Jag gick där och knuffade vår tunga kundvagn fram längs med raderna och uppmärksammade åtminstonde tre kvinnor i övre medelåldern som gick omkring och klagade på saker och betedde sig allmänt otrevligt. Varför är det på detta sättet? Hur kul kan det vara att jobba i en affär när alla bara går omkring och muttrar tråkigheter. Är det så svårt att försöka visa upp ett trevligt ansikte mot de man möter? Ett leende gör ju så enormt mycket, det kan förändra en människa helt. Och det kostar ju ingenting... allt som krävs är ju att man drar på smilbanden. 

                                                                                    


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej vännen! Jasså du har börjat med sånt här du med. Kul! Jag lovar att försöka följa din blogg så flitigt som möjligt. Såg du mailet från systrarna Thuresson? Dom verkar ju ha det jättebra i 100flingsorters land. Imorgon ska vi ha en supermysig alla hjärtans dag tillsammans. Längtar redan :) Stor kram till dess...

2008-02-13 @ 13:58:21
Postat av: Ankizz med Jonathan

När ja såg din bild tänkte ja på tandläkaren, men när ja läste texten så förstod ja :)
Ha e d så roligt på kalaset!!!

2008-02-13 @ 18:20:51
URL: http://ankizz.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0