Sömn saknas

Har typ sovit tre timmar sammanhängande inatt. Det är inte tillräckligt för mig. Ni som känner mig kan säkert instämma i att jag behöver min sömn för att inte bli frånvarande och lättirriterad. Trots detta så kan jag inte sova riktigt bra. Försöker slappna av, men ligger ändå klarvaken. Försöker fantisera ihop en historia om den stora kärleken och framtiden, men kan ända inte lura mig själv till sömn. Vad ska jag ta mig till? Är så tröttsamt när jag inte sover som jag ska.
Klockan ringde 05.25, precis när jag lyckats somna till på riktigt, varför är det alltid så?. Det fanns inga andra val än att stiga upp ur den varma sköna sängen för att gå upp och chocka sig själv med en riktig kalldusch. Detta gav mig energi nog att plocka ut lite kläder ur garderoben och svälja en macka. Lagom till att jag satte mig i bilen för att ta mig till jobbet försvann all min energi och jag kände att jag återigen sjönk in i tröttheten.
Nu har jag snart tagit mig igenom en hel arbetsdag och känner mig inte piggare för det. Längtar efter en kopp kaffe, tänkte hinna med ytterligare ett par koppar innan dagen är slut. Kaffet här på jobbet är ingen höjdare men det får duga till i eftermiddag då jag ska köpa mig en härlig caffe latte på Fenix. Ska ju fika med Jennie och Malvina idag. Detta är mitt stora mål, det som tar mig genom dagen när jag inget hellre vill än att lägga mig ner och dra nåt gammalt över mig. Allt för att få lite riktig sömn... zzz...


mmm...kaffe...min lycka!

Kommentarer
Postat av: Ankizz med Jonathan

Nä men... Kan du inte sova om nätterna :(
Förstår att de måsta va kämpigt idag då. Hoppas du kan sova bättre inatt!
Kram på dig!

2008-02-19 @ 14:26:25
URL: http://ankizz.spaces.live.com/
Postat av: Karin

Hej vännen. Segt att du inte får sova om nätterna. Ring mig inatt så ska jag sjunga vaggvisa för dig, jag är bra på det, eller i alla fall somnar David ofta till det (sen om det beror på att han tycker det är mysigt att höra eller bara vill få ett slut på eleändet vet jag ju inte ;). Har ett erkännande att göra; jag är inne och tittar till systertittibloggen mellan 1-4 ggr per dag. Känns det sunt ;)? Jaja, tycker om dig gör jag i alla fall. Hoppas du haft en mysig fika med vännerna. Förhoppningsvis somnar du så fort du lägger huvudet på kudden inatt. Puss o Kram

2008-02-19 @ 19:11:20
Postat av: Mairone

Hej gumman!
Vet hur känslan känns när man inte kan sova.. å vakna precis när man somnat till ro det dära allra bästa. Vet inte om jag har något bra mot det mer än att det kommer å går helt enkelt. Å att man får ta en dag.. natt i taget.
Men en sak vet jag.. å det är att jag TYCKER jätte MYCKET om DIG!!
Sköt om dig! Nu ska jag till å fika med syrran å mamma här! Mången kram till min Gummz!!!

2008-02-19 @ 19:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0