Vårkänslor

Har varit hos mina föräldrar idag och haft det trevligt. Jag och mamma planterade pencéer. Pencéer! Våren är verkligen här. Det har varit en härlig dag med sol och värme över 10 grader. Jag och mamma var ute en lång runda med våra vilddjur till hundar. Det var härligt, vi gick upp i skogen och kunde verkligen njuta av vårvädret. Det var dock inte lika kul att se hur de skövlat i skogen. Jag vet att människan anser att det är tvunget att rensa för att skogen ska må bra, det säger i alla fall min storebror som läser till skogsmulle. Även då det kanske är nödvändigt så ser det så tragiskt ut när hela skogen ser ut som ett stort slagfält. Om jag nån gång i livet köper mig en liten skog ska jag låta den växa i sin egen takt och inte ge mig in med någon motorsåg för att skrämma den. Jag vet att jag kanske låter som en hippie nu kanske, men det spelar ingen roll. Vill ändå göra så.

Finns det nåt bättre än att bara gå och andas in våren? Tack Gud för att du vet att våren får mig att må bra och för att Du vet att jag längtat efter den.

Här kommer några säkra vårtecken:

image3



image4
Detta är lilla Babe som jag väckte för att hon skulle komma ut i solen lite :)


image5
Här är en liten bild på mina pencéer på balkongen.
Vårmys!

Kommentarer
Postat av: malle

det ser ju riktigt fint ut, på min balkong bor fortfarande den barrlösa julgranen... måste ta tag i det snart! vi ses imorgon darling! by the way fenix heter det..

2008-02-18 @ 22:20:17
URL: http://skogstokigorosenrasande.blogg.se
Postat av: malle

här har du förresten en sida med hjälp till hur man ändrar sin blogg lite smidigt..
http://www.blogsoft.se/lathund%20stilmall.pdf

2008-02-18 @ 22:23:24
Postat av: Ankizz med Jonathan

Vilken underbart fin dag vi haft! Njutit av vädret båda två, ska ta o blogga lite om hur min dag varit, få se om d blir ikväll eller imorgon.
Stor kram till dig!
Fint de blev på din balkong förresten!

2008-02-18 @ 22:43:56
URL: http://ankizz.spaces.live.com/
Postat av: jennie

hahah nej du får inte skriva "lilla" babe till den bilden, det är STORA babe

2008-02-19 @ 06:56:42
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0