Påskstress...

I morse steg jag upp ur min säng kl 06.58 för att ta mig ner till källaren och tvätta. Lite väl tidigt att börja dagen när man är ledig och var iväg på myskväll hos Ingrid kvällen innan, men vad ska man göra? Jag har inte obegränsat med kläder och jag har en tendens att skita ner de jag har.
När tvättningen var klar gick jag ut en lång runda i skogen. Var såååå härligt! Fick plumsa i nästan en decimeter snö på vissa ställen, men det var det helt klart värt. Dock inte helt bra att gå med gympaskor i snö; blir fort blöt om fötterna. Men sånt är livet när man inga stövlar äger!

I eftermiddag var jag och mamma på Willys och handlade lite mat till påsk. Usch! Jag får nästan panik i den affären en vanlig vardag och det blir ju knappast bättre när hela affären är full av påskstressade människor. Helt galet är det! Påsken handlar inte om att trängas i överfulla affärer för att hitta den billigaste och bästa maten. Det var inte därför Jesus dog på ett kors för att sedan uppstå tre dagar senare! Jag tycker att vi alla borde fira denna helg till minne av det som faktiskt hände på korset. Jesus dog för oss, var och en! Försök att komma ihåg detta i all stress...


Kommentarer
Postat av: Ankizz med Jonathan

Då fick du tidig start på dagen. Kunde du inte vila lite till så som du brukar göra medans du väntar på tvätten?
Härlig dag! Ja o Jonathan gick oxå på lång promenad (ja i hanns takt, hehe) Jonathan fick gå hela vägen hem till Anna o hem igen :) Fast ja fick ju bära honom hälften av tiden.
Bra att lyfta fram påskens budskap! Alla ska veta varför vi firar påsk.
KRAM

2008-03-19 @ 19:10:11
URL: http://ankizz.spaces.live.com/
Postat av: Mairone

Härligt med Påsk! Så mysigt på något sätt. Å glömmer absolut inte varöfr vi firar Påsk.. Kan inget mer än att hålla med dig. Alla är bara ute efter allt dessa materiella ting.. Baa...Det är ju egentligen ingenting värt måste jag säg!
Sköt om dig gumman så ses vi snart!
Snart lördag juh! Då ska vi ha kramkalas du å jag..=) Längtar!
Mången puss å Kram
Mairone och Knoddisen!!

2008-03-20 @ 16:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0