Ett krossat hjärta förblir ej krossat

Mitt hjärta har blivit krossat många gånger och jag vet hur fruktansvärt ont det gör. Det var tyvärr inte längesedan jag var tvungen att uppleva det senast och detta har gjort att jag inte riktigt varit i balans den senaste tiden. Men igår på gudstjänsten, när jag var framme och tog emot nattvarden, fick jag en sådan glädje i mig. Glädjen kom då jag insåg att jag har redan gett bort mitt hjärta. Jag har gett det till Gud och jag kan vara helt övertygad om att han aldrig kommer krossa det. Han har det i säkert förvar och när någon människa är och river sår i det så lägger Jesus sina sårmärkat händer på det och gör det som nytt. Ärren och minnena kommer alltid finnas kvar, men de kan inte längre såra och göra mig illa. Det är helt underbart att veta detta!
En annan sak som är ännu bättre är att Gud vill hjälpa mig igenom allt, jag är Hans barn och han vill hålla om mig när jag är ledsen. Jag kom precis hem från kyrkan. Satt där en stund i kyrksalen och sjöng lovsång. Det var bara jag och pianot och jag kunde höra min röst eka i det stora rummet. Det ger så mycket ro i själen, framför allt när jag sjöng Vila i nåden (av Martin Böe). Det är en sång jag skulle vilja dela med dig just nu:

Vila i nåden

bli helad i den

låt Honom krama om dig

tycka om dig som du är

varje morgon väcker Han dig

med en stilla röst:

mitt barn, jag vill umgås med dig


Det är sant! Han vill umgås med dig, men du måste låta Honom göra det!

Frid

Kommentarer
Postat av: HannaH

Vännen, du är som balsam för själen!! Du skriver så bra och rakt från hjärtat! Tycker om dig så mycket!!

2009-04-28 @ 15:53:34
Postat av: Sandra

fint! tack!

så spännande med carolacamp!

2009-05-07 @ 15:27:20
URL: http://sandravinkel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0