Är det dags nu?

Jag har inte skrivit här på otroligt länge. En hel sommar har förflutit och det har varit en av de bästa jag kan komma ihåg. Det har varit en sommar full av nya och gamla människor, men framför allt en sommar med Gud. Ju mer jag tänker på det desto mer kan jag se allt det underbara Han gör i mitt liv hela tiden. Jag känner ofta att jag lever ett aldelens för vardagligt liv, men Gud finns där. Utan Honom hade vi inte haft en så fantastiskt vacker natur och utan Honom hade vi inte kunnat träffas och umgås på det sätt som jag kan göra med mina vänner.

Kom ihåg att livet är för kort för tvivel. Jag hörde en gång om en man som resonerade så här när han fick frågan varför han trodde på Gud: Att tro på Gud är valfritt men det innebär konsekvenser beroende på om man tror eller ej. Om jag tror på Gud och det visar sig att Han faktiskt finns så kommer jag få tillbringa evigheten i glädje med Honom. Men om jag inte tror och det sedan visar sig att Han visst finns så kommer jag tillbringa en evighet i helvetet... allt handlar om att investera för framtiden...

Jag har valt att tro och det ger en otrolig trygghet.

Frid!

Kommentarer
Postat av: Jennie

jag vill veta hur carolacamp gick!

2009-08-31 @ 12:33:57
Postat av: Ankizz med Jonathan

Är du redo o blogga nu?

2009-08-31 @ 17:32:45
URL: http://ankizz.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0