Då var det verkligen slut

Nu sitter jag här i min lägenhet med fullt kaos både runt mig och i mig. Jag har varit uppe i 24 h om man bortser från de sammanlagt två timmarna som jag kunde sova på flyget i natt. Då var äventyret slut för den här gången, men det  slutar inte här, verkligen inte! Jag har fått blodad tand för att resa och dessutom är varje dag ett äventyr! Man vet aldrig vad Gud vill med dagen som kommer.

Resan hem har gått bra. Vårt flyg från Nashville till New York var ca två timmar försenat så vi bokades om och fick åka via Atlanta istället. Det var en väldigt trevlig flygplats och all service var kanon, så det finns verkligen inget att klaga på. Men  nu är jag ganska trött och borde verkligen försöka sova lite, men jag får ingen ro i kroppen, det finns så mycket jag vill göra. Har precis tagit mig igenom min posthög. Den innehöll en hel del roliga och spännande saker, en hel massa reklam samt tyvärr lite räkningar också... men, men... Det är helt sjukt hur mycket post som kommer på två veckor och då tänker jag framför allt på reklamen. Det är helt sjukt! Vilket slöseri med resurser!

Jag vet att jag inte gett er så jättemycket information om vår resa men nu ska jag försöka skriva ner något av allt det vi varit med om...
Vi har varit på en lite radiostation i Murfreesboro och träffat några riktigt Rednex :P De kallade mig Loodeybell och parade ihop mig med Nephew Nathan. De sa att han skulla bjuda mig på RC and a moon cake så snart han fått sin lön. Det var väldigt roligt och de var helt galna. Det var jättesvårt att förstå vad de sa och de snackade mest goja. Både jag och Maria fick vara med i deras radioshow och det var ju en upplevelse bara det.
                                              
Loodeybell o Nathan                                            Jonatan o en av programledarna
Vi har varit uppe i bergen vid Chattanooga och vandrat lite. Stackars Jonatan stukade foten, ordentligt! Kanske lite hans eget fel då han hoppade ner från en sten fast att marken under honom var täckt med gamla löv. Tyvärr var det så att det fanns en sten under alla löv och han trampade snett på denna.

Vi har bott hos ett äldre par uppe på Signal Mountain där mannen tar hand om skadade små ekorrar och sköter om de tills att de är bra nog att ge sig ut i naturen igen. Han ahr dessutom en tam ekorre som klättrar runt i hela huset. Så annorlunda, men samtidigt så mysigt.

Jag har köpt den Audio Adrenaline-skivan som jag letat som galet efter i Sverige. Hittade den dessutom i en thrift store (second hand) för bara 3.95 dollar!

Vi har ätit världens godaste cheescake på en restaurang som heter Cheescake factory. Jag säger bara mums!

Vi har varit på lovsångkonsert i Smyrna (en bit utanför Nashville) med Brenton Brown, Matt Maher och The Michael Gungor Band. Så grymt bra!

Vi har träffat massor underbara människor som jag nu ska maila till och berätta att vi kommit hem. Sedan ska jag packa upp mina väskor.

På återskrivande!

Frid!


Kommentarer
Postat av: Ankizz med Jonathan

Det låter jätte skoj.

Hoppas vi kan ses snart :)

Kram kram

2009-03-28 @ 19:35:13
URL: http://ankizz.spaces.live.com/
Postat av: Håkan

Låter som du hade en skön/rolig resa! De på bilderna ser ju verkligen ut som hämtade från en dålig amerikansk komedi :-)



Frid syster

2009-03-30 @ 13:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0