Tisdag

Tisdag... denna sköna lediga dag...
Jag var uppe och städade tidigt i morse, sen städade jag. När detta var färdigt så bakade jag småkakor som ska ligga i den jättemysiga och fina kakburk som jag fått av min mamma. Tyvärr vart den sortens kakor inte alls särskilt goda, men jag hoppas att nån ändå vill komma hit och smaka dem... så jag slipper :)

När jag stressat runt hela förmiddagen var jag totalt slut, så jag la mig framför TV:n och läste en massa bloggar. Jag fick mig en ordentlig tankeställare av Filippas blogginlägg som handlar om att inse att man är stressad och att göra nåt åt detta. Livet är för kort för att stressa runt och göra en massa saker som man egentligen inte behöver göra. Vi måste lära oss att prioritera det som är viktigast i livet och det är inte att tvätta och städa. Livet handlar om så mycket annat. Det handlar om vår relation med andra människor och vår relation med Gud. Åh, jag vill att detta ska vara det viktigaste i mitt liv! Jag vill det och jag tänker kämpa för det!
Utöver detta så ska jag lära mig att ta det lungt oftare och bara softa. Att bara chilla i Guds närvaro o låta honom fylla på mina batterier...

Frid!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men nu får man ju hålla koll på dig här för nu uppdaterar du ju ofta!! =) Jättekul!

Saknar dig!!

2009-03-03 @ 22:40:58
Postat av: HannaH

Men! Jag skrev mitt namn tidigare men det kom inte med. Men nu vet du att det var jag. HannaH med HÅÅÅ

2009-03-03 @ 22:42:09
Postat av: Ankizz med Jonathan

Säkert inga kakor ja kan äta, men de skulle va kul o komma hem till dig någon gång endå :)

Kram Ankizz

2009-03-03 @ 23:17:35
URL: http://ankizz.spaces.live.com/
Postat av: Karin

Som min man sa om din bild (med nya glasögonen o frillan) "Vad snygg hon är!" :). Har saknat dig i veckan. Hoppas vi hinner ses lite i helgen i alla fall. Känns som det var länge sen vi låg i psykologsofforna ;). Vi hörs o ses vännen. KRAM

2009-03-04 @ 10:51:13
Postat av: Håkan

Ser du nu Titti.......... om du uppdaterar oftare så kommer det bli fler som följer och kommenterar din blogg!!



Jag tror att jag avstår din kakor i så fall!



Frid syster

2009-03-04 @ 11:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0