Torsdag

Idag lyser solen med sin frånvaro och jag har en ledig förmiddag innan det är dags att åka till jobbet för ännu ett kvällspass. Jag har nästan precis kommit hem från en runda i skogen. Det var inte alls lika varmt som igår och vinden ven kyligt runt mig. Trots detta fanns det en melodi som gnolade i mitt huvud och jag tänkte jag skulle dela den med er. Det är refrängen i Utan Dig av Gregory Häljestig:

utan Dig blir hösten för alltid kvar
utan Dig får frågorna aldrig svar
utan Dig är livet ett iskallt hav
utan Dig, utan Dig
Du är liv pulserande inom mig
varje andetag beror på Dig
Du är vårvinden som omger mig
mitt liv är ingenting utan Dig

Jag blir så glad när jag sjunger denna sången. Det ger mig en förvissning om att jag aldrig är ensam och att livet inte handlar om mig. Det är en befriande känsla som jag önskar att vi alla skulle få ha inom oss. En förvissning om att vi är omslutna av nåd och kärlek varje dag oavsett hur livet ter sig.



Frid!

Kommentarer
Postat av: Håkan

Här får jag nog citera mig själv från min kommentar av ditt förra inlägg! "kan endast tillägga ett stort AMEN"



Är det kanske en början på nästa predikan vi anar nu eller....?



Frid syster

2009-03-06 @ 08:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0