Något annat, tack!

När jag sprang runt i min lägenhet och dammsugade precis så funderade jag på livet i allmänhet. Det jag kom fram till var att det känns som om det finns många omkring mig som nöjer sig med ett svensson-liv. Ni vet, ett sånt där ordnat och regerlbundet och ibland kanske lite tråkigt liv. Det slog mig då att jag inte vill leva så. Jag har absolut inget emot svensson-liv och jag skulla gärna ha villa, volvo och vovve. Men jag tror att det finns så mycket mer i livet och ju äldre jag blir ju mer inser jag att det inte är vanor, seder eller materiella ting som ska styra vart jag går. Jag vill att Gud ska leda mig genom livet och jag vet att Han har en massa galna saker planerade för mig. Men jag tror att det är så lätt att jag missar allt det när jag jagar efter ett svensson-liv och lyckan i ett radhus med man och två barn. Jag vill ha något annat och min önskan är att det jordiska aldrig ska kunna binda fast mig!

Frid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0