Varför stiga upp ur sängen?

Ibland när jag vaknar så funderar jag på varför jag egentligen ska stiga upp och jag kan verkligen förstå de som upplever de dagar då de faktiskt inte kan ta sig ur sängen. Men när dessa tankar kommer över mig så brukar jag tänka på att detta är en ny dag som jag har fått. Det är en gåva och det vore otacksamt om jag inte tog emot den. Jag kan aldrig veta hur många dagar jag kommer att få under mitt liv.
Jag vet inte vad denna dagen kommer innehålla. Det kan visa sig att detta blir den världsta dagen i mitt liv, men, det kan också var så att detta blir dagen då en massa saker som jag längtar efter äntligen händer! Alla dagar är inte svarta och de är inte grå heller, det finns verkligen de som är vitare än snö och det är härligt. Kom ihåg att detta är en dag som Gud har gjort som en gåva till dig och Han vill att du ska leva den och vara glad!
När du läser detta så tänker du kanske: "jag tror inte på den där guden hon tjatar om och alla mina dagar är lite svarta som natten" Men kom då ihåg detta: Natten är inte helt svart, det finns alltid en måne och stjärnor som lyser upp natthimlen och Gud älskar dig. Jag kan förstå de som tvivlar på Hans existens med tanke på hur världen ser ut. Men... om Gud verkligen finns, vågar du låta bli att tro på honom då?

Frid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0